Hanfa objavila godišnju publikaciju o predstavkama korisnika za 2024.
Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) objavila je peto godišnje izdanje publikacije Predstavke korisnika financijskih usluga, koje donosi detaljan pregled zaprimljenih predstavki i s njima povezanih aktivnosti Hanfe tijekom 2024. godine.
Hanfa je u 2024. zaprimila 214 predstavki korisnika, što je najveći broj od 2016. i za gotovo 40 više od godišnjeg prosjeka u tom razdoblju. Predstavke korisnika važan su izvor informacija o iskustvima građana s financijskim uslugama te alat za praćenje razine zaštite potrošača, a Hanfa ih koristi i za pokretanje nadzornih aktivnosti, izdavanje preporuka i informiranje javnosti.
Najviše predstavki i dalje se odnosilo na područje osiguranja, čak 56 % svih slučajeva, pri čemu su najčešće teme bile obvezno autoosiguranje i kasko-osiguranje, osnovanost i visina štete te postupanje osiguratelja prilikom obrade šteta. Slijede predstavke na subjekte izvan nadležnosti Hanfe (24 %), poput banaka ili društava za otkup potraživanja, te predstavke iz područja tržišta kapitala (11 %) i leasinga (3 %).
Hanfa je istaknula i porast broja obraćanja građana povezanih s internetskim prijevarama i sumnjivim investicijskim ponudama, često od strane nereguliranih subjekata koji zloupotrebljavaju identitet Hanfe. Tijekom godine objavljena su brojna upozorenja i edukativni tekstovi kako bi se javnost dodatno zaštitila.
Na temelju zaprimljenih predstavki Hanfa je u 41 slučaju zabilježila određene nedostatke u postupanju subjekata, najčešće u segmentu osiguranja, što je uzeto u obzir kod nadzornih aktivnosti i izdavanja preporuka za unapređenje prakse.
Publikacija obuhvaća i podatke o ukupnom broju zaprimljenih predstavki po sektorima financijskih usluga, temama koje su bile najčešći povod za pritužbe, poduzetim nadzornim i edukativnim aktivnostima Hanfe, izdanim preporukama i normativnim promjenama u korist potrošača.
Objavljivanjem ove publikacije Hanfa nastavlja svoju misiju jačanja povjerenja na financijskom tržištu i zaštite kolektivnih interesa korisnika financijskih usluga, promičući transparentnost i zakonitost poslovanja subjekata koje nadzire.
Cjelovita publikacija dostupna je ovdje.
