18.03.2024.

Obilježavanje Svjetskog i Europskog tjedna novca

Hanfa i ove godine nizom aktivnosti obilježava Svjetski i Europski tjedan novca, koji se održava od 18. do 24. ožujka 2024. godine. Djelatnici Hanfe tim će povodom sudjelovati na prezentacijama, skupovima, panel-raspravama, debatama i drugim aktivnostima s ciljem podizanja razine financijske pismenosti građana, ali i upoznavanja javnosti s djelokrugom i radom Hanfe.

Članica Upravnog vijeća Anamarija Staničić sudjelovat će 18. ožujka na događaju „Štedi, uloži i život posloži!“ u Nacionalnoj sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu, a u organizaciji Ministarstva financija.

U suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom održat će se niz predavanja za učenike srednjih škola i studente. Također, predstavnici Hanfe sudjelovat će i u aktivnostima u sklopu Tjedna financijske pismenosti na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Uz Hrvatsku narodnu banku i studente ZŠEM-a organizirat će se studentska rasprava na temu „Financijske prijevare u doba digitalnih financija“.

Hanfa će osim toga organizirati i niz edukacija u suradnji sa srednjim i osnovnim školama te Pučkim otvorenim učilištem Zagreb.

U sklopu Svjetskog i Europskog tjedna novca Hanfa će predstaviti i društvenu igru „Desitudo“ za učenike osnovnih škola. Ta igra proizlazi iz idejnog rješenja učenika OŠ Petra Hektorovića s otoka Hvara koji su 2022. pobijedili na Hanfinu natječaju „Financijska pismenost kroz igru“. Hanfa je igru dodatno doradila kako bi učenicima te dobi približila financijske teme i osvijestila ih o važnosti osobnih financija.

Istraživanje financijske pismenosti učenika osnovnih i srednjih škola

Hanfa je tijekom 2023. provela istraživanje financijske pismenosti u osnovnim i srednjim školama. Sudionici istraživanja bili su učenici s kojima je Hanfa surađivala u edukativnim aktivnostima.

Učenici osnovnih škola pokazali su relativno visoku razinu financijskog znanja i ponašanja, uzimajući u obzir prilagođenost pitanja njihovoj dobi. Oni su bolje rješavali osnovne matematičke probleme i izražavali svoja mišljenja, dok su manje upoznati s pojmom budžeta i razlikovanjem štednje od ulaganja.

Kod učenika srednjih škola najbolje je ocijenjeno financijsko ponašanje, ali je razina samoprocijenjenog znanja učenika viša u odnosu na stvarno poznavanje financijskih pojmova. Samo 23 % učenika točno je izračunalo realnu kamatnu stopu (samo je 23 % učenika točno odgovorilo). Najveću razinu odgovornog financijskog ponašanja učenici su pokazali u odnosu prema kupnji, međutim, čak 59 % učenika smatra da novac služi kako bi se trošio. Polovica ispitanika točno je odgovorila na pitanje povezano s autoosiguranjem, ali čak dvije trećine srednjoškolaca nisu znale da je sigurnije ulagati u više dionica, nego samo u jednu, kao ni da je uplata u 3. mirovinski stup u Hrvatskoj neobavezna.

Navedeni rezultati ukazuju na važnost provođenja edukacije učenika o financijama s ciljem jačanja svijesti o važnosti financijske pismenosti i upoznavanja s osnovnim financijskim pojmovima od najranije dobi.

Graf 1.: Financijsko znanje učenika osnovnih škola


 

Izvor: Hanfa

Graf 2.: Komponente financijske pismenosti učenika srednjih škola

Izvor: Hanfa

 

PODIJELITE ČLANAK

Ostale vijesti

Sve vijesti
KOLAČIĆI

Nužni kolačići su nam potrebni kako bi stranica funkcionirala na ispravan način te kako bismo u što većoj mjeri održali sigurnosne standarde pridržavajući se svih važećih propisa.

Ova kategorija kolačića može se nazivati i tzv. kolačićima treće strane. Statistički kolačići pripadaju i skupini funkcionalnih kolačića koji nam omogućuju da se na web servisu sačuvaju informacije koje su prethodno upisane (primjerice korisničko ime ili jezik) te da poboljšaju mogućnost pružanja bolje usluge kroz praćenje analitike odnosno statistike posjeta. Moramo vas obavijestiti da prilikom korištenja ove kategorije kolačića dolazi do prijenosa podataka u treće zemlje.