Financijska pismenost
U ovom podizborniku nalaze se edukativni video materijali:
- igrani film "Zid"
- animirani film "Irena: načela štednje i ulaganja"
- animirani film "Mnogi svjetovi: dugoročna ulaganja i štednja za mirovinu"
- animirani film "Izaberi budućnost: obvezni mirovinski i drugi fondovi"
- animirani film pobjednički rad natječaja za učenike srednjih škola „Osiguraj svoju budućnost“
koji su dio inovativnog programa financijskog opismenjavanja koji provodi Hanfa. Program je namijenjen svima koji žele bolje shvatiti glavna načela štednje i ulaganja kako bi u životu donosili što bolje financijske odluke.
Objava video materijala nastavak je aktivnosti koje Hanfa provodi na temelju istraživanja financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj koje je provela u suradnji s Hrvatskom narodnom bankom i Ministarstvom financija. Istraživanje je provedeno prema metodologiji Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) te su nalazi istraživanja usporedivi s rezultatima istog istraživanja u drugim zemljama.
Najnoviji rezultati istraživanja razine financijske pismenosti u Hrvatskoj koje je krajem 2019. godine provela Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) pokazuju blagi porast u odnosu na 2015. godinu. Prosječna ocjena financijske pismenosti građana Hrvatske iznosila je 12,3 od ukupno 21 boda (59%), u odnosu na 11,7 bodova (56%) iz 2015. Osim u Hrvatskoj, istraživanje je još provedeno u Bugarskoj, Crnoj Gori, Gruziji, Moldaviji, Sjevernoj Makedoniji i Rumunjskoj. U istraživanju su se mjerile tri osnovne kategorije: financijsko znanje, financijsko ponašanje i odnos prema novcu.
OECD financijsku pismenost definira kao kombinaciju informiranosti, znanja, vještina, stavova i ponašanja potrebnih za donošenje ispravnih financijskih odluka za ostvarenje individualne dobrobiti. Pojednostavljeno, to je osnovno financijsko znanje koje nam je potrebno za funkcioniranje u današnjem okruženju.
Video o rezultatima financijske pismenosti u Hrvatskoj za 2019.godinu možete pogledati ovdje .
Prezentacija o provedenom istraživanju s detaljnim rezultatima istraživanja 2015.godine dostupna je ovdje .
Hanfa kontinuirano (samostalno ili u suradnji s drugim institucijama) provodi edukaciju usmjerenu na poboljšanje razine financijske pismenosti šire javnosti i ciljanih skupina a svoje aktivnosti posebno usmjerava prema mladima. Najčešće održava razna predavanja za učenike i studente te organizira i sudjeluje u projektima namijenjenim edukaciji mladih, a provela je i edukativnu kampanju s ciljem upoznavanja javnosti o važnosti poznavanja obilježja i rizika financijskih proizvoda i usluga. Informacije o edukativnim aktivnostima koje je Hanfa provela u zadnjih par godina dostupne su ovdje. U ovom izborniku dostupni su i drugi sadržaji povezani s edukacijom i zaštitom potrošača: